За Супер Проект

Малко повече за Наградите, Промо видеото и Силата на социалните мрежи
 
За наградите:
 
Изборът им не е толкова лесен, колкото изглежда. Трябва да избереш наградите си така, че да бъдат интересни за възможно най-много хора, но и в същото време да бъдат възможно най-евтини за теб самия. Освен това желателно е те да бъдат ексклузивни и дори персонализирани (за всеки отделен човек), което би накарало твоите дарители да се почувстват специални. Персонализация на пример е изписването на името на дарителя върху самата награда.

Златната среда. Опитай се да предложиш възможно най-много и интересни награди между 15 и 75лв. Според проучванията повечето от всички заявени награди са именно в този диапазон. Разбира се трябва да дадеш възможност и на хора, които имат желание да даряват големи суми, да получат съответно по-големи награди.

Само заради наградите. В много отношения твоите дарители биха дарили само и единствено, заради самите награди т.е. те ще си ги „купуват”. Примерно, ако целта на твоя проект е събирането на средства за поставянето на пиеса, хората желаещи да гледат представлението ще дарят средства, за да получат билети.

Създай недостиг. Определяйки краен брой награди от определен вид (примерно 10, 20 или 100), ти ще създадеш липса и недостиг на артикула. Това ще се отрази благоприятно, карайки хората да вземат своите награди сега, за да не бъдат изчерпани в последствие.

Добрата оферта. Направи на хората предложение, на което да не могат да устоят. Предложи им „цена” на наградата по-ниска от общоприетата. Примерно, ако билетите за приемиерата на твоята пиеса извън кампанията на проекта ще се предлагат на цена от 15лв, предложи им да ги получат при дарение от 10лв.

Обърни внимание на малките награди. Награди в диапазона от 5 до 10лв са съществено важни, защото те ще привлекат вниманието на хората, които подкрепят идеята на проекта, но не биха се възползвали от него. Примерно дарители от чужбина, които подкрепят пиесата ти, но нямат възможност да я гледат на живо, биха могли да получат видео запис.

Минимизирай разходите. Всяка награда има разходи: производствени разходи, транспортни разходи и други. Подбери така наградите си, че да са едновременно евтини за теб и достатъчно ценни и желани за твоите дарители. Примерно да поставиш името на няколко от дарителите си на афишите за представлението, би било страхотен стимул и признание за тях.

Бъди креативен. Използвай въображението си и избери награди, които биха се харесали и на теб самия.

Потърси вдъхновение. Ако не можеш да измислиш нищо подходящо, провери какви награди предлагат други подобни проекти.

Потърси помощ. Ние знаем, че понякога е наистина трудно да избереш подходящи награди. Не се колебай да потърсиш помощ. Попитай близки и приятели или просто ни се обади! Нашите опитни специалисти ще ти дадът ценни съвети.
 
  
  
  
Уникалното промо видео:
 
Може да звучи тривиално, но промо видеото играе съществена роля във всеки проект. Трябва да отбележим, че средно 50% от всички проекти с видео клип са успешни в сравнение със само 30% от онези, които са без видео. Затова е важно да заснемеш добър видео клип, ако искаш да повишиш шансовете си за успешна кампания. За да направиш добро видео, не е задължително да си професионалист. Необходими са ти само обикновена камера, софтуер за видео обработка и нашите съвети.
 
Разкажи историята си. Едно добро видео трябва да разказва цялата история. Това значи, че трябва да представя проблема и неговото решение. Най-общо твоите зрители биха искали да знаят кой си, какво правиш, защо го правиш и защо се нуждаеш от подкрепта им.

Представи се. Изключително важно за твоите дарители е да видят лицето ти и да разберат малко повече за теб самия. Постарай се да вдъхваш доверие. Както показват научните изследвания, това ще помогне на хората да вземат решение, дали да инвестират в проекта ти. Задай си въпроса, дали ти би доверил парите си на някого, чието лице никога не си виждал или не ти вдъхва доверие.

Не бъди скован. Отпусни се и бъди емоционален. Бъди себе си. Опитай да бъдеш изразителен и насочи емоциите си към тези, които гледат видеото. Това ще ги направи съпричастни към каузата ти и ще ти спечели много съмишленици.

Не повече от 3 минути. Вниманието на хората и тяхната способност да се фокусират са едно доста краткотрайно явление. За това опитай да заснемеш видео клип не по дълъг от 3 минути. Опита показва, че перфектното видео е между 1.5 и 2.5 минути. Може да ти се струва малко, но всъщност е напълно достатъчно.

Не забравяй да благодариш. Не възприемай времето и вниманието на хората за даденост. Винаги им благодари в края на клипа си. Така ще изкажеш благодарността си не само към участниците в проекта, а и към всички онези, които са отделили от времето си, за да те изслушат.

Стабилизирай картината. Много хора подценяват това, но никой не харесва „треперещите” видеа. Препоръчваме ти да използваш статив. Ако не разполагаш с такъв, използвай стабилна опора за камерата и я постави на подходящата височина.

Гледай в обектива. Не забравяй колко е важен визуалният контакт с хората. Ти не би искал този, който ти говори да гледа в страни, нали?

Добави музикален фон. За да заснемеш наистина ефектно видео, избери подходяща песен или мелодия за аудио фон. Може би ти изглежда трудно, но същност в интернет има без брой сайтове, които предлагат безплатни ресурси за целта.

Нека да изглежда добре. Използвай софтуер за видео обработка, за да му предадеш приятен и завършен вид. Понякога дори и най-елементарното „изрязване” и „съшиване” на сцени, върши чудеса. В интернет (и дори в менюто смартфона си) можеш да намериш невероятно голям брой инструменти и съвети, необходими за едно страхотно видео.

Направи го забавно! Не забравяй, че клипа не трябва да е скучен или отегчителен. За да си сигурен, когато го завършиш, попитай приятелите си дали дали им харесва и как можеш да го подобриш.
   
    
  
   
Нека силата на социалните мрежи бъде с теб:
 
Успеха на всеки един проект и неговата кампания се крие в събуждането на обществен интерес и привличането на социално активни хора от различни кръгове. Как става това? За жалост няма сто процентова рецепта за успех, но има неограничен брой възможности, които да опиташ. Запомни обаче, че каквато и стратегия да избереш, социалните мрежи са винаги играят основна роля в процеса. Нека ти дадем някои съвети как да ги използваш преди, по време и след края на кампанията си.

Преди да стартираш.
Периода преди да стартираш кампанията на проекта си е изключително важен за твоя усшех. Той се явява подготвителен период, в който трябва да поставиш основите на своята бъдеща аудитория. За да започнеш, трябва да си напълно наясно с това, коя е твоята таргет група и кои са въпросите, които я вълнуват най-силно. Намери подходящи групи със сходни интереси във Facebook. Присъедини се към тях. Бъди активен, участвай в дискусиите и спечели одобрението и вниманието на новите си приятели. Точно преди да пуснеш проекта си и да започнеш кампанията си, сподели с тях своето намерение. Потърси тяхното мнение и ги помоли за подкрепа. Можеш да направиш същото и в LinkedIn, но поради естеството й, в тази социална мрежа трябва да си по-внимателен и да използваш по-сдържан и не толкова емоционален език. Не забравяй да благодариш на хората за тяхната подкрепа, споделяния и харесвания.
 
  
По време на капманията за набиране на средства.
Когато твоята кампания по набиране на средства за проекта започне, социланите мрежи могат да се иползват главно за две неща: за комуникация с аудиторията (най-често за уповестяване на новини и ъпдейти свързани с проекта) и за засилване на рекламата „от уста на уста”. Тези две дейности са основни за успеха на твоя проект. Разпространението на новини в социалните мрежи спомага за засилването на връзките ти с участниците в твоя проект. Освен това е установено, че излъчването на новини за даден проект между 5-6 пъти седмично, привлича около 45% повече инвестиции, от колкото оповестяването на новини за проект 1-2 пъти на седмица. Рекламата „от уста на уста” е съществено важна за увеличаването на аудиторията ти. За да насърчиш такова разпространение, трябва да създадеш стимул в хората да споделят на други и да го предават нататък в социалните вериги. Оставяме на теб да избереш необходимите инструменти за въздействие, тъй като те винаги са индивидуални за всеки човек.
 
По време на реализацията на един успешен проект.
В тази фаза социалните мрежи могат да се окажат особено полезни за анализиране на различни мнения за проекта. Освен това те биха били идеален източник на обратна връзка това, дали си оправдал очакванията на хората. Особено важно е да следиш техните очаквания, тъй като не е рядкост при изпълнението на проекта или доставките на наградите да се появят спънки и забавяния. Друго много важно предимство на социалните мрежи е възможността за разпространението на новини (снимки, видео и други), свързани с реализацията на проекта. За това е от съществено значение да поддържаш диалога с участниците дори и след завършването на кампанията по набиране на средства.
 
Най-общо казано, имай в предвид, че използването на социалните мрежи като средство за комуникация с аудиторията (в това число споделянето на новини, снимки и други материали) е много ефективен начин за създаване на здрави връзки с участниците в проекта.